Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови та літератури
8 клас
Українська мова
1. Напишіть твір-роздум на тему «Чи може Інтернет замінити живе спілкування?» Використайте односкладне речення, двоскладне речення з іменним складеним присудком, а також речення, ускладнене однорідними членами. Підкресліть їх у тексті прямою лінією. Обсяг роботи — до однієї сторінки.
2. Поставте наголос у таких словах:
випадок, живопис, кидати, кропива, селянин, сільськогосподарський, спина, фартух, фаховий, читання.
3. Поясніть значення фразеологізму Комар носа не підточить і складіть із ним речення.
4. Запишіть слова з подвоєними чи неподвоєними літерами:
і(м, мм)іграція, Лі(с,сс)абон, мадон(н, нн)а, Ні(ц, цц)а, са(м, мм)іт, пі(ц, цц)а, фі (н, нн), форти(с, сс)имо, ша(с, сс)і, то(н, нн) (родовий відмінок множини від слова то(н, нн)а)
5. Доберіть слово, яке відповідає такій будові:
чотири префікси, корінь, закінчення немає._____________________________
6. Відредагуйте речення.
Ці діячі внесли великий вклад у розвиток української культури.
Його поведінка кидається всім у вічі.
Вибачте мене, що завдавав Вам клопоту на протязі останніх місяців.
На жаль, ми не зможемо прийняти участь у запланованих на середу міроприємствах.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Із-за дощу екскурсію було відмінено.
До колег потрібно відноситися з повагою.
7. Поставте розділові знаки, дайте характеристику речення. Підкресліть головні та другорядні члени речення. Надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно виражене.
Засніжений ліс на картинах цього знаного художника спочатку видавався
холодним моторошним але потім заворожував навіював думки про
неминущість вічного нетлінного.
Українська література
8 клас
1. На прикладі «Думи про Марусю Богуславку» поясніть особливості українських народних дум. Відповідь сформулюйте у формі тез. Проілюструйте їх прикладами з твору.
2. Які мотиви є спільними для поезії Т. Шевченка «Мені однаково, чи буду…» та поеми Лесі Українки «Давня казка»?
3. Витлумачте термін ліричний герой твору.
Охарактеризуйте ліричного героя поезії В. Сосюри «Любіть Україну!». Відповідь підтверджуйте цитатами з твору.
4. Прочитайте уривок. Поясніть, як мова Герасима допомагає розкрити його характер.
Герасим. А ось чого: там є дівчата, а вони люде багаті, то ми зашлем до них старостів, так попереду треба, щоб Пузирі побачили тебе, а ти щоб побачив дівчат. А щоб було тобі зручніще поводиться, то ти удаси, ніби приїхав на завод купувать свинку і кнурця...
Роман. Та ви ж самі хотіли, щоб я женився на Мотрі.
Герасим. Тьфу на твої речі, дурноверхий! То я жартував, щоб вона старалась у роботі.
Роман. Гарні жарти: ви жартували, а ми з Мотрею покохались.
Герасим. Чортзна-що балакаєш! Хазяйський син повинен шукать хазяйську дочку з приданим, а не наймичку.
Коментарі
Дописати коментар