Перейти до основного вмісту

Олімпіада2019 8 клас

 

Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови та літератури

8 клас

 

Українська мова

 

1.  Напишіть твір-роздум на тему «Чи може Інтернет замінити живе спілкування?» Використайте односкладне речення, двоскладне речення з іменним складеним присудком, а також речення, ускладнене однорідними членами. Підкресліть їх у тексті прямою лінією. Обсяг роботи — до однієї сторінки.

 

2. Поставте наголос у таких словах:

випадок, живопис, кидати, кропива, селянин, сільськогосподарський, спина, фартух, фаховий, читання.

 

3.  Поясніть значення фразеологізму Комар носа не підточить і складіть із ним речення.


4. Запишіть слова з подвоєними чи неподвоєними літерами:                                                                                                

 і(м, мм)іграція, Лі(с,сс)абон, мадон(н, нн)а, Ні(ц, цц)а, са(м, мм)іт, пі(ц, цц)а, фі (н, нн), форти(с, сс)имо, ша(с, сс)і, то(н, нн) (родовий відмінок множини від слова то(н, нн)а)

5. Доберіть слово, яке відповідає такій будові:

чотири префікси, корінь, закінчення немає._____________________________

6. Відредагуйте речення.

Ці діячі внесли великий вклад у розвиток української культури.

Його поведінка кидається всім у вічі.

Вибачте мене, що завдавав Вам клопоту на протязі останніх місяців.

На жаль, ми не зможемо прийняти участь у запланованих на середу міроприємствах.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Із-за дощу екскурсію було відмінено.

До колег потрібно відноситися з повагою.

7.  Поставте розділові знаки, дайте характеристику речення. Підкресліть головні та другорядні члени речення. Надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно виражене.

 

Засніжений ліс на картинах цього знаного художника спочатку видавався

холодним моторошним але потім заворожував навіював думки про

неминущість вічного нетлінного.

Українська література

8 клас

 

1.     На прикладі «Думи про Марусю Богуславку» поясніть особливості українських народних дум. Відповідь сформулюйте у формі тез. Проілюструйте їх прикладами з твору.

2.     Які мотиви є спільними для поезії Т. Шевченка «Мені однаково, чи буду…» та поеми Лесі Українки «Давня казка»?

3.     Витлумачте термін ліричний герой твору.

Охарактеризуйте ліричного героя поезії В. Сосюри «Любіть Україну!». Відповідь підтверджуйте цитатами з твору.

4.     Прочитайте уривок. Поясніть, як мова Герасима допомагає розкрити його характер.

Герасим. А ось чого: там є дівчата, а вони люде багаті, то ми зашлем до них старостів, так попереду треба, щоб Пузирі побачили тебе, а ти щоб побачив дівчат. А щоб було тобі зручніще поводиться, то ти удаси, ніби приїхав на завод купувать свинку і кнурця...

Роман. Та ви ж самі хотіли, щоб я женився на Мотрі.

Герасим. Тьфу на твої речі, дурноверхий! То я жартував, щоб вона старалась у роботі.

Роман. Гарні жарти: ви жартували, а ми з Мотрею покохались.

Герасим. Чортзна-що балакаєш! Хазяйський син повинен шукать хазяйську дочку з приданим, а не наймичку.

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ВЕЛИКА ЛІТЕРА І ЛАПКИ У ВЛАСНИХ НАЗВАХ

ОРФОГРАМА: ВЕЛИКА ЛІТЕРА І ЛАПКИ У ВЛАСНИХ НАЗВАХ Увага !❗❗❗Утворені від власних назв присвійні прикметники на –ів-, (-ов-, -ев-,) та   –ин- пишуться з великої букви, відносні прикметники на –ськ-(ий) – з малої: Грінченків словник, Шевченкове слово, білашеві пісня, Сосюрина лірика; але: шевченківські традиції, дніпровська ( і дніпрова)хвиля, київські вулиці.       📌📌📌   Якщо присвійні прикметники на –ів-(-ов-,-ев-) та –ин- входять до складу фразеологізмів або наукових термінів, то вони пишуться з малої букви: ахіллесова п’ята (вразливе місце), авгієві стайні (щось занедбане), дамоклів меч (постійна загроза), прокрустове ложе (надумане неправильне мірило), сізіфова робота (марна праця), Петрів батіг (рослина), архімедові сила, бертолетова сіль, віттова хвороба.            У назвах орденів, відзнак, тільки перше слово , крім родового поняття, пишеться з великої літери:орден Дружби народів, орден...

Велика буква. Вправи

Завдання 1. Переписати, знімаючи риску. Позначити у словах орфограму «написання складних слів разом та через дефіс».        І. Жила у батька/матері, незнаючи горя ані лиха. Наливайте мед/вино у кубки, сподівайтеся любого гостя. «Хліб/сіль вам!» - сказав несподіваний гість. Сієм/засіваєм, щастя/долі бажаєм! Украла Лисичка/Сестричка курочку та й біжить. По селу скрип, луск, ґвалт/лемент. Живу в якімсь чаду/тумані. Чи маю я здійняти срібло/золото з своєї ліри і скувати рало.. трави неодмінно збирати треба до схід/сонця, коли зілля ще все в росі.        ІІ. Вчитися уму/розуму. Ради Христа/Спаса. Хліб/сіль їж, а правду ріж. Працює через пень/колоду. Ліпше сяка/така пісенька, ніж плач. Дитина хоч кривенька, а батькові/матері рідненька.   Завдання 2. Прочитати. Пояснити написання виділених слів.   І місяць білий путь-дорогу світить. Поле, бувало, квітне-одквітне ,   а понад нами небо блакитне. Де, Дун...

Будова речення

                                      БУДОВА РЕЧЕННЯ  Найменші складові частини речення Найменшими складовими, частинами речення є члени речення (головні і другорядні), внесення та сполучники. Прийменники і частки окремо в реченні не виділяються, вони входять до складу членів речення. Член речення — це повнозначне слово або словосполучення, яке становить найкоротшу осмислену відповідь на питання в реченні. Наприклад, у реченні: Здається сном пахуче літо (В. Сосюра.) — є три члени: що? — літо; яке воно є? — здається сном; яке літо?—пахуче. А в реченні: Тільки Чіпка як води в рот набрав (Панас Мирний.) — є лише два члени: хто? — тільки Чіпка; що робив? — як води в рот набрав. Якщо ці відповіді поділити на менші, то вислів утратить смисл. Визначаючи члени речення, треба вважа...