Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови та літератури
Українська мова
11 клас
1. Висловте Ваше розуміння заклику Марка Твена «Дай кожному дню шанс стати найкращим у твоєму житті». Використайте складносурядне речення, складнопідрядне речення з підрядним умови, складнопідрядне речення з підрядним мети, а також вставні слова чи словосполучення. Підкресліть їх у тексті прямою лінією. Обсяг роботи — до 2-х стор.
2. Поясніть значення фразеологізмів. Складіть із ними речення та запишіть їх.
«З Богом, Парасю» ________________________________________________ _
Встигнути з козами на торг ________________________________________
3. Поясніть лексичні значення слів.
Амбітний _________________________________________________________
Делікатний ________________________________________________________
Манірний _________________________________________________________
Галантний _________________________________________________________
4. Відредагуйте речення.
Незважаючи на несприятливі погодні умови, за минувшу добу вони проїхали близько семиста восьмидесяти кілометрів.
Моє відношення до цих колись симпатичних мені людей змінилось, так як наші погляди на життя, як з’ясувалось, не співпадають.
Півтора тижні тому назад нам повідомили, що обставини змінились і ми повинні діяти відповідно з планом Б.
5. Позначте рядок, у якому обидва слова наголошено правильно.
А кИдати, спИна В чергОвий, читАння
Б вИпадок, фАховий Г перЕпис, кулінарІя
6. Позначте, яке з наведених речень є неповним.
А Маємо врахувати всі наші помилки.
Б Незабаром початок весни.
В Підготовка до іспиту – справа відповідальна.
Г Біля нас побудували новий житловий комплекс.
Д Теплий літній день…
7. Установіть відповідність між типом речення і прикладом.
1 складнопідрядне 2 складноcурядне 3 складне безсполучникове 4 складне з різними видами зв’язку
1 __, 2__, 3___, 4___
|
А Біла стежка в далечі губилась, а мені у безтурботні дні назавжди, навіки полюбились ніжні і замріяні пісні. Б Надвечір хуга втихла, хмари на заході почервоніли, сніг стужавів і гостро заблищав, а повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом… В У небі, чистім, сріблястім від сонця, вже пропливають бушляки, літають над нами степові чайки; чайок дуже багато, вони підлітають до нас зовсім близько… Г Це тільки степ їхній щовесни оновлюється, навіть після чорної бурі яскраво зацвітає дикими тюльпанами, розливається аж за обрій океаном краси. Д Коли б гора зневіри впала,коли б зажеврілась мета, моя б ще сурма золота весняним громом пролунала. |
8. Розставте пропущені розділові знаки. Побудуйте схему речення. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно виражене.
В устах молодої вчительки голос народу пролунав невмирущим
тисячорічним дзвоном немовби звідкілясь здалеку засурмили над Дніпром
прадідівські сурми заіржали коні на степових пагорбах потягло потом і
кров’ю древніх січ і могутній брязкіт старих мечів розлігся над гуркотом
нещодавно відгримілих рідних гармат і танків (О. Довженко).
Українська література
11 клас
1. Якими засобами П. Тичина в «Сонячних кларнетах» досягає музичності поезії? Наведіть приклади.
2. Поясніть, чому роман В. Підмогильного «Місто» не має розв’язки.
3. У чому полягає оригінальність назви твору Остапа Вишні «Моя автобіографія»?
4. У романі Івана Багряного «Тигролови» Григорія Многогрішного названо праправнуком Дем’яна Многогрішного. Чому? Мотивуйте відповідь.
5. Прочитайте поезію М. Зерова. Виконайте аналіз твору.
ГОЛОС
Ти надто любиш спів дзвінкоголосий
Минулих днів і показних епох,
Слід половецький, що давно заглох,
Книжок старинних перетлілі стоси.
Невже тобі байдужі наші троси
І наших ворогів преполох?
Невже не бачиш, як Великий Льох
Нам оддає свої скарби-приноси?
Як одступає старожитна цвіль,
І як у розмаху плідних зусиль
Угору зносяться стрункі каркаси?
І як під марші часу крицеві
Вже заступив бетон старі покраси,
А вицвіт праці — квіти степові?
Ідея:
Художні засоби:
Жанр:
Вид лірики:
Поясніть, чому поезія має таку назву. ___________
Коментарі
Дописати коментар