Перейти до основного вмісту

Олімпіада2019 11 кл

Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови та літератури

Українська мова

11 клас

1. Висловте Ваше розуміння заклику Марка Твена «Дай кожному дню шанс стати найкращим у твоєму житті». Використайте складносурядне речення, складнопідрядне речення з підрядним умови, складнопідрядне речення з підрядним мети, а також вставні слова чи словосполучення. Підкресліть їх у тексті прямою лінією. Обсяг роботи — до 2-х стор.

2. Поясніть значення фразеологізмів. Складіть із ними речення та запишіть їх.

«З Богом, Парасю» ________________________________________________ _

Встигнути з козами на торг ________________________________________

3. Поясніть лексичні значення слів.

Амбітний _________________________________________________________

Делікатний ________________________________________________________

Манірний _________________________________________________________

Галантний _________________________________________________________

4.  Відредагуйте речення.

Незважаючи на несприятливі погодні умови, за минувшу добу вони проїхали близько семиста восьмидесяти кілометрів.

Моє відношення до цих колись симпатичних мені людей змінилось, так як наші погляди на життя, як зясувалось, не співпадають.

Півтора тижні тому назад нам повідомили, що обставини змінились і ми повинні діяти відповідно з планом Б.

5. Позначте рядок, у якому обидва слова наголошено правильно.      

А  кИдати, спИна                                              В  чергОвий, читАння

Б  вИпадок, фАховий                              Г  перЕпис, кулінарІя

6. Позначте, яке з наведених речень є неповним.

А  Маємо врахувати всі наші помилки.

Б  Незабаром початок весни.

В  Підготовка до іспиту справа відповідальна.

Г  Біля нас побудували новий житловий комплекс. 

Д  Теплий літній день…

7. Установіть відповідність між типом речення і прикладом.

1  складнопідрядне

2  складноcурядне

3   складне безсполучникове

4  складне з різними видами зв’язку

 

 

 

 

 

1 __, 2__, 3___, 4___

 

А  Біла стежка в далечі губилась, а мені у безтурботні дні назавжди, навіки полюбились  ніжні і замріяні пісні.

Б  Надвечір  хуга втихла, хмари на заході почервоніли, сніг стужавів і гостро заблищав, а повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом…

В  У  небі, чистім, сріблястім від сонця, вже пропливають бушляки, літають над нами степові чайки; чайок дуже багато, вони підлітають до нас зовсім близько…

Г  Це тільки степ їхній щовесни оновлюється, навіть після чорної бурі яскраво зацвітає дикими тюльпанами, розливається аж за обрій океаном краси.

Д  Коли б гора зневіри впала,коли б зажеврілась мета,

моя б ще сурма золота весняним громом пролунала.

8. Розставте пропущені розділові знаки. Побудуйте схему речення. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно виражене.

В устах молодої вчительки голос народу пролунав невмирущим

тисячорічним дзвоном немовби звідкілясь здалеку засурмили над Дніпром

прадідівські сурми заіржали коні на степових пагорбах потягло потом і

кров’ю древніх січ і могутній брязкіт старих мечів розлігся над гуркотом

нещодавно відгримілих рідних гармат і танків (О. Довженко).

 

Українська література

11 клас

 

1.     Якими засобами  П. Тичина в «Сонячних кларнетах» досягає музичності поезії? Наведіть приклади.

2.     Поясніть, чому роман В. Підмогильного «Місто» не має розв’язки.

3.     У чому полягає оригінальність назви твору Остапа Вишні «Моя автобіографія»?

4.     У романі Івана Багряного «Тигролови» Григорія Многогрішного названо праправнуком Дем’яна Многогрішного. Чому? Мотивуйте відповідь.

5.     Прочитайте поезію М. Зерова. Виконайте аналіз твору.

ГОЛОС

 Ти  надто  любиш  спів  дзвінкоголосий 

Минулих  днів  і  показних  епох, 

Слід  половецький,  що  давно  заглох, 

Книжок  старинних  перетлілі  стоси. 

 

Невже  тобі  байдужі  наші  троси 

І  наших  ворогів  преполох? 

Невже  не  бачиш,  як  Великий  Льох 

Нам  оддає  свої  скарби-приноси? 

 

Як  одступає  старожитна  цвіль, 

І  як  у  розмаху  плідних  зусиль 

Угору  зносяться  стрункі  каркаси? 

 

І  як  під  марші  часу  крицеві 

Вже  заступив  бетон  старі  покраси, 

А  вицвіт  праці    квіти  степові? 

Ідея:

Художні засоби:

Жанр:

Вид лірики:

Поясніть, чому поезія має таку назву. ___________

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ВЕЛИКА ЛІТЕРА І ЛАПКИ У ВЛАСНИХ НАЗВАХ

ОРФОГРАМА: ВЕЛИКА ЛІТЕРА І ЛАПКИ У ВЛАСНИХ НАЗВАХ Увага !❗❗❗Утворені від власних назв присвійні прикметники на –ів-, (-ов-, -ев-,) та   –ин- пишуться з великої букви, відносні прикметники на –ськ-(ий) – з малої: Грінченків словник, Шевченкове слово, білашеві пісня, Сосюрина лірика; але: шевченківські традиції, дніпровська ( і дніпрова)хвиля, київські вулиці.       📌📌📌   Якщо присвійні прикметники на –ів-(-ов-,-ев-) та –ин- входять до складу фразеологізмів або наукових термінів, то вони пишуться з малої букви: ахіллесова п’ята (вразливе місце), авгієві стайні (щось занедбане), дамоклів меч (постійна загроза), прокрустове ложе (надумане неправильне мірило), сізіфова робота (марна праця), Петрів батіг (рослина), архімедові сила, бертолетова сіль, віттова хвороба.            У назвах орденів, відзнак, тільки перше слово , крім родового поняття, пишеться з великої літери:орден Дружби народів, орден...

Велика буква. Вправи

Завдання 1. Переписати, знімаючи риску. Позначити у словах орфограму «написання складних слів разом та через дефіс».        І. Жила у батька/матері, незнаючи горя ані лиха. Наливайте мед/вино у кубки, сподівайтеся любого гостя. «Хліб/сіль вам!» - сказав несподіваний гість. Сієм/засіваєм, щастя/долі бажаєм! Украла Лисичка/Сестричка курочку та й біжить. По селу скрип, луск, ґвалт/лемент. Живу в якімсь чаду/тумані. Чи маю я здійняти срібло/золото з своєї ліри і скувати рало.. трави неодмінно збирати треба до схід/сонця, коли зілля ще все в росі.        ІІ. Вчитися уму/розуму. Ради Христа/Спаса. Хліб/сіль їж, а правду ріж. Працює через пень/колоду. Ліпше сяка/така пісенька, ніж плач. Дитина хоч кривенька, а батькові/матері рідненька.   Завдання 2. Прочитати. Пояснити написання виділених слів.   І місяць білий путь-дорогу світить. Поле, бувало, квітне-одквітне ,   а понад нами небо блакитне. Де, Дун...

Будова речення

                                      БУДОВА РЕЧЕННЯ  Найменші складові частини речення Найменшими складовими, частинами речення є члени речення (головні і другорядні), внесення та сполучники. Прийменники і частки окремо в реченні не виділяються, вони входять до складу членів речення. Член речення — це повнозначне слово або словосполучення, яке становить найкоротшу осмислену відповідь на питання в реченні. Наприклад, у реченні: Здається сном пахуче літо (В. Сосюра.) — є три члени: що? — літо; яке воно є? — здається сном; яке літо?—пахуче. А в реченні: Тільки Чіпка як води в рот набрав (Панас Мирний.) — є лише два члени: хто? — тільки Чіпка; що робив? — як води в рот набрав. Якщо ці відповіді поділити на менші, то вислів утратить смисл. Визначаючи члени речення, треба вважа...