Українська мова
10 клас
1. Висловте своє ставлення до такого твердження: «Якщо хочеш дізнатися, хто ти є насправді, спробуй просто виконувати свій обов’язок». Використайте складносурядне речення з протиставним сполучником, складнопідрядне речення з підрядним допустовим та складнопідрядне речення з підрядним причини. Підкресліть їх у тексті прямою лінією. Обсяг роботи — до 2-х стор.
2.До кожного з іншомовних слів доберіть синонім.
Дефект – _______________________________________________________
Дефініція – ______________________________________________________
Ігнорувати – _____________________________________________________
Конвенція – ______________________________________________________
Нюанс – _________________________________________________________
3. Поясніть лексичні значення слів-паронімів голосистий – голосовий.
Складіть із ними речення і запишіть їх.
4. Виправте помилки в наведених словосполученнях і реченнях:
вода перетворюється в пар _____________________________________________
його поведінка кидається в очі __________________________________________
у тексті зустрічаються помилки _________________________________________
сильна головна біль ___________________________________________________
відношення між однокласниками _______________________________________
продовжуватися півтора місяці _________________________________________
надіслати повідомлення по пошті _______________________________________
потрібно поговорити відносно Вашої пропозиції ______________________ __
5. Утворіть форми кличного відмінка:
Пан Тиміш ________________, пані Оля ______________, друг Сергій _____________________, полковник Іваничук ___________________________.
6. Установіть відповідність між фразеологічними синонімами.
1.Стук-грюк, аби з рук А Нашим воротам двоюрідний сарай
2.Коваль бабі рідний швець Б Замітати сліди
3.Напустити туману В Поводити за ніс
4.Як громом прибитий Г Через пень колоду
1 ___, 2 ___, 3 ___, 4 ___ Д Ні живий ні мертвий
7. Установіть відповідність між назвою лексичної одиниці й реченням, у якому її вжито.
1 Діалектизм |
А Козацькі чайки було спущено на воду. |
2 Архаїзм |
Б Смарагди заблищали, як вовчі очі. |
3 Історизм |
В Перед очима стояв страдницький образ глави усікновенної. |
4 Неологізм |
Г Дівчина перев’язала голову червоною биндою. |
|
Д Криптовалюта може бути засобом обміну та об'єктом власності.
1 ___, 2 ___, 3 ___, 4 ___ |
8. Розставте пропущені розділові знаки. Побудуйте схему речення. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом, якою частиною мови воно виражене.
Вологі березневі вітри дмухають звідти на Київ на Володимирську гірку
розбуджуючи в душі все те ласкаве миле далеке що досі мовби дрімало
десь у глибинах а з першим подихом весни знов підіймається
пробивається на поверхню (О. Гончар).
Українська література
10 клас
1. Запишіть 2-3 аргументи-приклади для розкриття трагікомізму образів-персонажів повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я».
2. Прочитайте уривок із роману Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», у якому йдеться про закінчення будівництва нової хати й опорядкування подвір’я: «Старі ворота поламав Чіпка, а приробив дощані, панські, розтворчаті, а над ворітьми, якраз посередині, на кружалі вирізана була чоловіча пика: рот — як у сома, очі круглі — як у сови, ніс — як у кота, а волосся, з проділом посередині — як у жінки… З усього села збігалися діти дивитись на те пречудо і великим дивом дивувалися…».
Чим, на вашу думку, пояснюється такий задум Чіпки? Як це його характеризує? Що письменники прагнули підкреслити такими деталями?
3. Чому І. Карпенко-Карий у «Мартині Борулі» розгортає сюжет навколо одного персонажа?
4. Що означає вислів з горіха зерня у творі І. Франка «Ой ти, дівчино, з горіха зерня»?
5. Чому М. Коцюбинський у новелі «Intermezzo» назвав образи природи «дійовими особами»?
6.
За визначенням деяких літературознавців, кульмінацією повісті
М. Коцюбинського «Тіні забутих предків» є смерть Марічки, а розв’язкою ―
загибель Івана. Чому між кульмінацією і розв’язкою твору досить значна за
обсягом оповідь, тоді як традиційно ці епізоди не роз’єднуються значним часовим
відтинком?
Коментарі
Дописати коментар