11клас Література 2019
I. Напишіть твір-роздум на одну з тем:
1. «З несправедливістю або співпрацюють, або борються» (А.Камю).
2. «Вчись у природи творчого спокою…» (Є.Плужник). 12б.
II. Лаконічно й чітко дайте відповіді на запитання
1. Кларнетизм – це…
2. Яку літературну організацію заснував Микола Хвильовий ?
3. Кому із українських поетів належать рядки: «Коли епітет б’є стрілою/
У саму щонайглибшу суть,/ Коли дорогою прямою/ Тебе метафори ведуть»?
4. Укажіть автора і назву поезії, що перегукується з картиною Ежена Делакруа «Свобода на барикадах».
5. Що означає фразеологізм «відправити в штаб Духоніна», у якому творі його вжито?
6. Модерністські образи Міста і Моря змальовано в одному із творів Ю.Яновського. Укажіть назву і жанр.
7. Скільки епіграфів має твір «Майстер корабля»?
8. Хто і про кого сказав: «Покара славою – одна з найновіших і найефективніших форм боротьби з мистецтвом»?
9. Назвіть автора романсу «Чари ночі», що став популярною народною піснею.
10. Поет-футурист …(вкажіть прізвище). 10б.
III. Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань.
1. Поетика імпресіонізму в новелі Миколи Хвильового «Я (Романтика)».
2. Літературний портрет Павла Тичини. 6б.
IV. На основі поданого фрагмента складіть паспорт художнього твору:
І над нами, й під нами горять світи...
І внизу, і вгорі глибини...
1. Автор. 2. Назва. З. Літературний рід. 4. Жанр. 5. Основний мотив. 6.Віршовий розмір. 7. Тип римування. 8. Вид рими. 8б. Усього 36 балів
11клас Мова
І. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над ними частини мови, дайте характеристику всій конструкції й компонентам як простим реченням, накресліть схему.)
Так було і цього дня який народжувався з синіх присмерків снігів і зелених сосен що якось бентежно шуміли навколо школи відчуваючи весну. 10 б.
II До поданих слів іншомовного походження доберіть українські відповідники
Превентивний, тотальний, фіктивний, кардинальний, креативний, абсолютний, адекватний, гуманний, деструктивний, радикальний. 5б.
III. Які прикметники не утворюють ступенів порівняння? Проілюструйте відповідь прикладами. 5б.
IV. Утворіть і запишіть форму родового відмінка множини поданих іменників
Дно, брелок, бюлетень, плаття, підошва. 5б.
V. Випишіть слова, у яких відбувається чергування о, е з і
Молоко, Львів, стій, шовк, пора, радість, жінка, річ, схід, жовтий, ворона, розгром, додому, спокій, міст. 5б.
VI. Запишіть словами форму орудного відмінка числівника 7564 (порядкового і кількісного) 2б.
VII. Поясніть значення фразеологізмів. З одним із них складіть і запишіть речення.
Перебиватися з хліба на воду, скидати з плечей, сідати на коника, кинути якір. 3б. Усього 35 балів
2019 10 клас Мова
1. Випишіть слова, у яких є звук [д].
Податок, дятел, звідти, дитина, боротьба, день, кладка, футболіст, город, ведмідь, десять, джерело, дзвінок, підживитися, надземний. 5б.
2. Запишіть числівник сімсот вісімдесят шість в орудному відмінку (обидві форми) . 2б.
3. Які з поданих іменників не належать до середнього роду? Чому?
Тбілісі, Баку, Батумі, П’ятихатки, Колодяжне, Делі, Ай-Петрі, Нідерланди. 3б.
4. Випишіть слова, у яких кількість букв відповідає кількості звуків.
Щедрість, водяний, утаювати, балтієць, подзвонює, філософія, сум’яття, поєднання, воєначальник, осінній, окраєць. 4б.
5. Запишіть слова, знявши риску.
На/сторожі, ані/чичирк, до/ладу, чим/раз, на/гора, на/розхват, по/правді, один/ в/ один, коли/ не/ коли, на/гамуз, без/ угаву, до/ останку, на/ весну, на/льоту, зо/зла. 5б.
6. Доберіть українські відповідники до іншомовних слів.
Репродукувати, директива, аргумент, кастинг, референт, експлуатація, фактор, фотографія, журнал, карта. 5б.
7. Запишіть речення. Поставте розділові знаки (1б.) . Підкресліть головні і другорядні члени речення (2 б.). Намалюйте схему (1б.) . Надпишіть частини мови (2 б.). Дайте загальну характеристику конструкції і її компонентам як простим реченням (4б.) .
Коли за Омеляном зачинилися двері мати підійшла до доньки припала до її грудей як колись у дитинстві донька припадала до неї (М.Стельмах).
Усього 34 бали
10 клас Література
I. Напишіть твір-роздум на одну з тем: 12б.
1. Найвища стіна у світі – стіна байдужості. 2. «Мій патріотизм – се не сентимент, не національна гордість, то тяжке ярмо» (І.Франко).
II. Лаконічно й чітко дайте відповіді на запитання.
1. Один із українських творів літературознавець В.Панченко назвав «національним хітом». Назвіть цей твір і його автора.
2. Яку із своїх театральних ролей Марія Заньковецька називала найулюбленішою?
3. Визначте засіб комічного у сцені побутової бійки із повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»: «Не чорна хмара з синього моря наступала, то виступала Мотря з Карпом з-за своєї хати до тину».
4. Реалізм – це… .
5. Кого із європейських митців вважають першим теоретиком реалізму?
6. Назвіть автора дилогії, що складається з повістей «Серед темної ночі» і «Під тихими вербами».
7. Який твір літературознавець М.Наєнко назвав симфонічним, характеризуючи його частини музичними термінами: алегро, адажіо, менует, рондо?
8. Яку пісню Г.Сковороди використав І.Котляревський у п’ єсі «Наталка Полтавка»?
9. Укажіть автора і назву твору, з якого взято рядки: «Чай я пив і знаю, як його настановлять, то сам тобі розкажу; а кофію не знаю, як роблять. Піди ти зараз до Сидоровички – вона зна – і повчися в неї».
10. Назвіть твори І.Карпенка-Карого, присвячені історичній тематиці. 10б.
III. Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань. 6б.
1. Літературний портрет Івана Нечуя-Левицького.
2. Композиційні особливості роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
IV. На основі поданого фрагмента складіть паспорт художнього твору:
«Апеляція! Та таку апеляцію напишіть, щоб у Красовського у носі закрутило, щоб йому свербіло!…» 8б.
1. Автор. 2. Назва твору. 3. Літературний рід. 4.Жанр. 5. Тема.6. Ідея твору. 7.Герої. 8. Літературний стиль. Усього 36 балів
9 клас Мова
I.Запишіть речення. Поставте розділові знаки. (1б.) Підкресліть головні і другорядні члени речення. (2б.) Надпишіть частини мови. (2 б.)
Дайте загальну характеристику конструкції і її компонентам як простим реченням. (3б.)
Найменший шелест або стук і моє серце завмирає (М.Коцюбинський).
II. Випишіть слова, які мають будову префікс, корінь, суфікс, закінчення
Закінчений, домовлятися, занесено, наказувати, висловлений, спечено, застелений, відпущений, умовляти, намалював. 4б.
III. Доберіть прикметники до поданих іменників
Путь, журі, ступінь, плакса, нежить, тюль, какаду, аташе, макраме, розпродаж, салямі, собака. 4б.
IV. Виберіть прислівники, від яких можна утворити ступені порівняння. Запишіть.
Тепло, дрібно, забагато, смішно, вгорі, страшно, весело, посередині, гарно, близько, довго, надійно, згарячу, чудово, навмисне. 5б.
V. Випишіть словосполучення. Визначте їх вид (узгодження, керування, прилягання).
Хліб і сіль, черговий уряд, утричі швидше, перша спроба, далеко від дому, виконуючи завдання, мороз і сонце, найбільш стійкий. 5б.
VI. Що таке пароніми? Складіть і запишіть два речення для прикладу.
3б.
VII. Запишіть подані іменники у формі кличного відмінка.
Син, батько, слухач, орел, Лука, лікар, козак, Людвіг, товариш, душа, Настя, Сава. 4б. Усього 33 бали
9 клас Література
I. Напишіть твір-роздум на одну з тем: 12б.
1. «Той ворог небезпечний, хто видає себе за друга» (Г. Сковорода).
2. Таємниці стародавніх рукописів.
II. Лаконічно й чітко дайте відповіді на запитання 10б.
1.Назвіть найдавніші руські книги християнської доби, що збереглися до наших днів. 2. Що таке агіографія?
3. Назвіть твори – зразки орнаменталізму.
4. Назвіть відому пісню Семена Климовського, що стала народною.
5. Мораль у своїх творах Григорій Сковорода називає … .
6. За жанром «Повість минулих літ» … .
7. Що таке притча ?
8. Назвіть найвідомішу рукописну пам’ятку XVI століття.
9. Кому належить вислів: «У Біблії закладено (як і в усьому) подвійне начало, вона і Бог, і змій одночасно. Хто не здатний духовно розуміти її, той може накоїти собі багато лиха, замість користі мати шкоду»?
10. Що таке езопівська мова?
III. Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань. 6б.
1. Родинно-побутові пісні.
2. Українська середньовічна література ХІ-ХV століття.
IV. На основі поданого фрагмента складіть паспорт художнього твору:
Той безперервно стягає поля,
Сей іноземних заводить телят,
Ті на ловецтво готують собак,
В сих дім, як вулик, гуде від гуляк.
1. Автор. 2. Назва твору. 3. Літературний напрям. 4. Рід. 5. Жанр. 6. Тема. 7. Ідея. 8. Віршовий розмір. 8б.
2019 7 клас Мова
I. Запишіть слова, вставивши, де треба, м’який знак.
Нян..чити, мен..ший, красун..чик, гордіс..ть, дон..ці, ірпін..ський, Ман..чжурія, оболон..ський, різ..бяр, брин..чати, промін..чик, жен..шень, поділ..ський, розріс..ся, піднос..ся. 5 б.
ІІ. Виправте, де потрібно, помилки, допущені при утворенні ступенів порівняння прикметників.
Більш здібний, самий кваліфікований, щонайміцніший, найменш важливий, якнаймудріший, найпорожніший, найбільш загадковіший, більший за всіх, найпоганіший, чорніший. 8 б.
ІII. Доберіть фразеологізми-антоніми до наведених.
Рукою сягнути, хоч в око стрель, лізти на рожен, дерти кирпу. 4 б.
IV. Запишіть слова, розкриваючи дужки.
(Д,д)ень (П,п)еремоги, (Г,г)азета (Л,л)ітературна (У,у)країна, (Є,є)вангеліє, (К,к)інофільм (З,з)ачарована (Д,д)есна, (К,к)онституція (У,у)країни, (М,м)айдан (Н,н)езалежності, (Г,г)олова (В,в)ерховної (Р,р)ади, (Б,б)іблія. 4 б.
V. Запишіть числівники словами, узгоджуючи їх з іменниками
2 квартал.., 3 товариш.., 4 професор.., 2 з половиною банан…. 4б.
VI. Виправте, де потрібно, лексичні помилки. Виключення з правопису, поступати в інститут, мебельна фабрика, адрес школи, виключити світло, воєнний заклад, підписка на газети, дружня праця, виконати наступним чином, зазнати збитків. 5б.
VII. Запишіть речення, розставте розділові знаки, підкресліть головні і другорядні члени речення, надпишіть частини мови.
Зійди місяцю над моєю хатою принеси радість весни у сумне село. 6б.
7 клас Література
І. Напишіть твір на одну із тем:
1. «Любіть землю! Любіть працю на землі» (О.Довженко).
2. «Минуле свого краю завжди хвилює» 12 б.
ІІ. Виконайте завдання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.
1. Коломийки – це… .
2. «Життя в неволі нічого не варте — краще смерть». Назвіть героя, для якого ці слова стали смислом життя.
3. «Ой прилетіла сива зозуленька, / Та все «ку-ку» та «ку-ку». Із якого твору цей фрагмент? Вкажіть назву, жанр.
4. Невеликий віршований ліро-епічний твір казково-фантастичного змісту називається… .
5. Героєм якого твору є Девлет-Гірей?
6. Скільки років Т.Шевченко перебував у засланні?
7. Що символізувала липа, яка росла за Тухлею?
8. Назвіть напрями діяльності Тараса Шевченка.
9. Що таке пафос?
10. Визначте віршовий розмір твору за фрагментом
«Все покину і полину /До самого Бога…» 10 б.
III. Складіть паспорт твору за фрагментом. (Вкажіть назву, автора, літературний рід, жанр , героїв, визначте основну думку ). Висловіть своє ставлення до головного героя.
По діброві вітер виє,
Гуляє по полю,
Край дороги гне тополю
До самого долу. 8 б.
8 клас Література
I. Напишіть твір-роздум на одну з тем:
1. Герой, уславлений у піснях.
2. «Як світ новий з старого збудувати?» (Леся Українка) 12б.
II. Виконайте завдання, дотримуючись чіткості й лаконічності.
1. Що таке спондей?
2. Назвіть основні фольклорні жанри.
3. Хто є автором слів «Не плач, не плач, Марусенько, Не плач, не журися…» 4. Який художній засіб використано у фрагменті вірша «на нашій – не своїй землі»? Назвіть автора.
5.У якій пісні дівчина передає почуття туги за коханим, який далеко від дому?
6. Філософська лірика – це….
7. Яку пісню ілюструє картина Ю.Брандта «Повернення козаків з походу»?
8. Назвіть жанр твору за фрагментом «Малого сліду не покину /На нашій славній Україні…»
9. У якій пісні наявні ознаки балади?
10. У Новограді-Волинському народилася … . 10б.
III. Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань
1. У чому полягає унікальність народних дум?
2. Т.Шевченко та Кирило-Мефодіївське братство. 6б.
IV. Прочитайте фрагмент поезії. Виконайте завдання.
Визначити вид лірики (1б.) Назвати художні засоби (3б.) Розкрити головну думку твору ( 2б.). Визначити віршовий розмір, тип римування, вид рими. (3б.).
Прилинув вітер, і в тісній хатині
Він про весняну волю заспівав,
А з ним прилинули пісні пташині,
І любий гай свій відгук з ним прислав. (Леся Українка) 9б.
8 клас Мова
І. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над ними частини мови, дайте характеристику всій конструкції).
Він покинувши рідну землю не зрікся своєї мрії співати народні пісні писати вірші про Україну. 8 б.
II. Доберіть українські відповідники до запозичених слів.
Культ, кулінарія, креативний, легітимний, анульований, пріоритетний. 3б.
III. Що означають подані фразеологізми?
Гріти чуба, брати на кпини, з-під ринви на дощ, спіймати облизня, золоті верби ростуть. 5б.
IV. Вставте, де потрібно, пропущені літери.
Совіс..ний, фортпос..ний, безшелес..ний, студен..тво, прихвос..ні, очис..ний, гайдама..ина, бра..тво, мецена..тво, пасічни..тво. 5б.
V. Поставте наголоси у словах .
Спина, курятина, позаочі, вишиванка, ненависть, нарівно, будь - де, водночас, казна-коли, дрова. 5б.
VI. Визначте, які речення потребують редагування? Виправте помилки.
1. Повернувшись зі школи, мене радісно зустрів собака.
2. Готуючись до іспитів, учитель рекомендує учням робити нотатки.
3. Відпочиваючи в Карпатах, мені хочеться оздоровитися в соснових лісах.
4. Луги, струшуючи росу, розляглися співами солов’їв.
5. Приїхавши додому, у нас виникли нові проблеми.
6. Жевріючи, з’явилася над обрієм ранкова зоря. 4б.
VII. Підкресліть присудки, визначте й запишіть їх види.
1. Золоточубий вересень прийшов позолотити дерева.
2. Будить спогад давня пісня, пада в трави і зника.
3. Небо ввечері було безбарвне.
4. Життя стає радістю для кожного у рідному краї. 4б.
Завдання 1. Переписати, знімаючи риску. Позначити у словах орфограму «написання складних слів разом та через дефіс». І. Жила у батька/матері, незнаючи горя ані лиха. Наливайте мед/вино у кубки, сподівайтеся любого гостя. «Хліб/сіль вам!» - сказав несподіваний гість. Сієм/засіваєм, щастя/долі бажаєм! Украла Лисичка/Сестричка курочку та й біжить. По селу скрип, луск, ґвалт/лемент. Живу в якімсь чаду/тумані. Чи маю я здійняти срібло/золото з своєї ліри і скувати рало.. трави неодмінно збирати треба до схід/сонця, коли зілля ще все в росі. ІІ. Вчитися уму/розуму. Ради Христа/Спаса. Хліб/сіль їж, а правду ріж. Працює через пень/колоду. Ліпше сяка/така пісенька, ніж плач. Дитина хоч кривенька, а батькові/матері рідненька. Завдання 2. Прочитати. Пояснити написання виділених слів. І місяць білий путь-дорогу світить. Поле, бувало, квітне-одквітне , а понад нами небо блакитне. Де, Дун...
Коментарі
Дописати коментар