Перейти до основного вмісту

радіодиктант - спільна справа



У Деражні осередком для спільного написання диктанту національної єдності стала Деражнянська ЗОШ №2,  про що напередодні повідомлялося у районці та на моїй сторінці у Фейсбуці.
 Щиро тішуся, що все пройшло якнайкраще . Стрічка Фейсбуку наповнена  позитивними коментарями. Це так приємно. Адже з метою долучитися до спільної справи, показати приклад своїм дітям, які, до речі, навчаються у нашій школі,   прийшли Слугоцька Л.Д.,  Залуцька В.В. та Кащук Р.  В одній аудиторії зібралися батьки і діти, учителі та директор школи. Погодьтеся, що може бути кращим за власний приклад  для наших дітей?! На другий день Сунік Г.І.  принесла до школи аркуш паперу з написаним текстом (сусідка-пенсіонерка попросила перевірити). Ніколи мені не було так приємно перевіряти письмову роботу,  як цього разу! Зазначу, що текст про українські пісні був дуже гарним.  Ми були здивовані, бо не знали, що перша пісня у космосі пролунала саме українською мовою. І це була пісня “Дивлюсь я на небо”.
Диктант виконує ще й просвітницьку функцію. Українці повинні навчитися своє цінувати і знати, що наше може бути найкращим.
Радіодиктант національної єдності - чудовий спосіб перевірити свої знання з мови, але й разом з тим проявити свою повагу, любов і небайдужість до рідної мови та народу. На моє глибоке переконання,  українською повинні говорити успішні люди.  Якщо молодь буде бачити, що успішні, модні, красиві розмовляють українською, для неї це буде орієнтиром.  

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Велика буква. Вправи

Завдання 1. Переписати, знімаючи риску. Позначити у словах орфограму «написання складних слів разом та через дефіс».        І. Жила у батька/матері, незнаючи горя ані лиха. Наливайте мед/вино у кубки, сподівайтеся любого гостя. «Хліб/сіль вам!» - сказав несподіваний гість. Сієм/засіваєм, щастя/долі бажаєм! Украла Лисичка/Сестричка курочку та й біжить. По селу скрип, луск, ґвалт/лемент. Живу в якімсь чаду/тумані. Чи маю я здійняти срібло/золото з своєї ліри і скувати рало.. трави неодмінно збирати треба до схід/сонця, коли зілля ще все в росі.        ІІ. Вчитися уму/розуму. Ради Христа/Спаса. Хліб/сіль їж, а правду ріж. Працює через пень/колоду. Ліпше сяка/така пісенька, ніж плач. Дитина хоч кривенька, а батькові/матері рідненька.   Завдання 2. Прочитати. Пояснити написання виділених слів.   І місяць білий путь-дорогу світить. Поле, бувало, квітне-одквітне ,   а понад нами небо блакитне. Де, Дун...

ВЕЛИКА ЛІТЕРА І ЛАПКИ У ВЛАСНИХ НАЗВАХ

ОРФОГРАМА: ВЕЛИКА ЛІТЕРА І ЛАПКИ У ВЛАСНИХ НАЗВАХ Увага !❗❗❗Утворені від власних назв присвійні прикметники на –ів-, (-ов-, -ев-,) та   –ин- пишуться з великої букви, відносні прикметники на –ськ-(ий) – з малої: Грінченків словник, Шевченкове слово, білашеві пісня, Сосюрина лірика; але: шевченківські традиції, дніпровська ( і дніпрова)хвиля, київські вулиці.       📌📌📌   Якщо присвійні прикметники на –ів-(-ов-,-ев-) та –ин- входять до складу фразеологізмів або наукових термінів, то вони пишуться з малої букви: ахіллесова п’ята (вразливе місце), авгієві стайні (щось занедбане), дамоклів меч (постійна загроза), прокрустове ложе (надумане неправильне мірило), сізіфова робота (марна праця), Петрів батіг (рослина), архімедові сила, бертолетова сіль, віттова хвороба.            У назвах орденів, відзнак, тільки перше слово , крім родового поняття, пишеться з великої літери:орден Дружби народів, орден...

Будова речення

                                      БУДОВА РЕЧЕННЯ  Найменші складові частини речення Найменшими складовими, частинами речення є члени речення (головні і другорядні), внесення та сполучники. Прийменники і частки окремо в реченні не виділяються, вони входять до складу членів речення. Член речення — це повнозначне слово або словосполучення, яке становить найкоротшу осмислену відповідь на питання в реченні. Наприклад, у реченні: Здається сном пахуче літо (В. Сосюра.) — є три члени: що? — літо; яке воно є? — здається сном; яке літо?—пахуче. А в реченні: Тільки Чіпка як води в рот набрав (Панас Мирний.) — є лише два члени: хто? — тільки Чіпка; що робив? — як води в рот набрав. Якщо ці відповіді поділити на менші, то вислів утратить смисл. Визначаючи члени речення, треба вважа...